A Delver nevű izraeli cég új keresőmotorja azon a problémán alapszik, hogy kereséskor a felhasználók sokszor nem tudják eléggé leszűkíteni kulcsszavak megadásával, mire gondolnak pontosan, ezért a találati listát az alapján állítja össze, hogy a szociális hálózatainkban a hozzánk közel eső barátaink milyen releváns oldalakat tartanak fontosnak.
A keresési folyamat első lépése, hogy megadjuk a nevünket és email címünket. Ezen adatok alapján felkutatja társas hálózatainkat a legkülönbözőbb oldalakon, a Del.icio.us kapcsolatainktól a Linkedin profilunkon keresztül Facebook-on és és a Youtube-on bejelölt barátainkig bezárólag mindenkit feltérképez. A barátaink barátait és azok profiljait, blog bejegyzéseit, az ott belinket oldalakat és az elmentett könyvjelzőket is számbaveszi. Ezen összesített adatok alapján rangsorolja a keresőkifejezéseinkre adott találati listát.
Forrás: Index
Monday, February 25, 2008
Delver: Keresés web 2.0 módra
Labels:
blog,
del.icio.us,
facebook,
keresőmotor,
linkedin,
social network,
youtube
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment